Lietuviškas vandenilinis automobilis

Pirmasis lietuviškas vandeniliu varomas automobilis

Pirmasis lietuviškas vandeniliu varomas automobilis buvo sukurtas ir pristatytas dar 2007- aisiais metais Šiauliuose. Jo kūrėjai- Alf­re­das Lan­kaus­kas su komanda.

A. Lankausko susidomėjimas vandeniliu

Dabartinis mokslų daktaras vandeniliu su­si­do­mė­jo dar būdamas studentu. Kaip pasakojo A. Lankauskas, tai tada nu­ti­ko fantastiškas da­ly­kas – skai­ty­ti pa­skai­tų at­vy­ko lie­tu­vių kil­mės JAV pro­fe­so­rius Al­gir­das Avi­žie­nis. Tuo metu jis dirbo NASA (Nacionalinė aeronautikos ir kosmoso administracija). Jis pa­pa­sa­ko­jo apie „Apol­lo“ pro­gra­mą ir įren­gi­nius, kuriuos naudojo erdvėlaiviai. Jie iš saulės elementų gautą elektros energiją panaudodavo vandens skaidymui. Vanduo skildavo į vandenilį ir deguonį. Vandenilis paskui būdavo naudojamas elektros gamybai, o deguonį sunaudodavo įgula. O at­virkš­ti­niu bū­du bu­vo iš­ski­ria­mas van­duo ir to­kiu bū­du kos­mi­nė­je sto­ty­je vei­kė už­da­ra sis­te­ma. Tai po šios paskaitos A. Lan­kaus­kui jau nekilo klausimų, kurioje srityje jis norėtų darbuotis. Bet tas noras dar greitai neišsipildė, nes tuo metu dar nebuvo iš kur gauti pakankamai informacijos.

Vandenilinio automobiliuko gimimas

Jeigu neklystu, tai automobiliukas pradėtas kurti 2002- aisiais metais. Viena iš pradinių problemų buvo ta, kad nerado pirkti elektrinio varikli. Po ilgų paieškų jį pavyko rasti… turguje. Jo galia- 3 kW. Kaip matote, tai automobiliuko išvaizda nėra tokia, kokios tikėjotės. Bet ji tokia neatsitiktinai. Iš pradžių buvo norima panaudoti kokį nors seną įprastą automobilį. Bet po skaičiavimų paaiškėjo, kad toks automobilis būtų buvęs per sunkus tiek silpnam elektros varikliui, tiek ir 2 kW galios vandenilio kuro celių paketui, kuris pirktas iš Kanados. Tada buvo sugalvota, kad reikia žymiai lengvesnės konstrukcijos- plastiko. O kaip sekėsi toliau, žiūrėkite šiame video:

Automobiliuko kūrėjų komanda:

  • Alfredas Lankauskas (projekto vadovas)
  • Petras Misevičius (elektromechanika)
  • Vytautas Gaškauskas (elektromechanika)
  • Algirdas Dumčius (elektromechanika)
  • Albertas Bakštys (elektronika)
  • ŠU Menų fakulteto diplomantas Dangiras Mačiulis (dizainas)
  • ŠU Dizaino katedros vedėjas prof. Giedrius Šiukščius (dizainas).

„Tuo metų tokį automobilį kainavo pagaminto apie 50 000 Litų“

Vandenilis Europos Sąjungoje

Pagal ES strategiją, 2025–2030 m. vandenilis turi tapti neatsiejama ES integruotos energetikos sistemos dalimi – turi būti įrengta iki 40 GW atsinaujinančių vandenilio elektrolizatorių ir pagaminama iki 10 mln. tonų švaraus vandenilio. Iki 2050 m. vandenilio technologijos turi tapti plačiai naudojamos pramonėje ir transporte.

Jums taip pat gali patikti

Tinklapio atnaujinimo darbai

Mercedes-Benz CLA elektromobilis

„Mercedes-Benz CLA“: naujosios kartos elektromobilis

Atnaujintas „Renault Megane E-Tech Electric“ modelis: daugiau galios ir inovacijų

Lexus RZ elektromobilis

Pasaulinė premjera: naujasis visiškai elektrinis 2025 m. „Lexus RZ“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *