TEMSA MD9 electricity

UAB Kautra perka 7 elektrinius autobusus

Pirkimo sutartis 7 elektriniams autobusams pirkti iš kompanijos TEMSA SKODA SABANCI ULAŞIM ARAÇLARI A.Ş. (Turkija) pasirašyta 2021 m. gruodžio 21 d. „Temsa MD9 electriCITY“ autobusų bendra vertė- 1.987.860,00 Eur.

Pirkimas vykdomas įgyvendinant projektą „Ekologiškų transporto priemonių įsigijimas Druskininkų savivaldybėje“ finansuojamą Europos Sąjungos paramos lėšomis pagal priemonę 04.5.1-TID-R-518 „Vietinio susisiekimo viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas“ bei projekto partnerio lėšomis.

Praėjusiais metais Druskininkų savivaldybės administracija (konkurse- mokėtojas) buvo paskelbusi elektrinių autobusų pirkimo viešąjį konkursą. Vasarą vykęs konkursas tada pritraukė net 9 dalyvius. 5-ios iš jų buvo užsienio kompanijos. Bet nei vienai tada nepasisekė, nes buvo pasiūlyta tai per didelė autobusų kaina, tai neatitiko tam tikrų techninių reikalavimų. Po nesėkmingo pirkimo buvo skelbiamas dar vienas konkursas. Šiame dalyvavo jau tik 3 dalyviai- Lenkai, Turkai ir Lietuviai. Ir čia jau Turkai pasiūlė mažiausią kainą- 283 980 Eur už vieną autobusą. Kadangi jų bus 7, tai bendra kaina 1.987.860,00 Eur. Elektriniai autobusai turėtų būti pristatyti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo dienos.

Autobusų techninė specifikacija

UAB „Kautra“-i (konkurse- pirkėjas) siūlomi autobusai yra pusiau žemagrindžiai ir vienaaukščiai miesto tipo (M3CE klasės). Jų ilgis- 9500 mm, o plotis- 2400 mm. Autobusų bendras aukštis bus 3132 mm, o salono aukštis visoje žemagrindėje dalyje bus ne mažiau kaip 2200 mm. Jame galės važiuoti 56 keleiviai- bus 30 sėdimų ir 25 stovimos vietos + 1 papildoma vieta neįgaliesiems.

Elektrinis variklis turės 132 kW galią, o prireikus galės „pasiturbinti“ iki 232 kW. 200 kWh talpos akumuliatorius turėtų leisti nuvažiuoti ne mažiau kaip 200 km vienu įkrovimu. Kad gamintojas įrodytų nuvažiuojamą atstumą, buvo prisegti ir bandymų dokumentai. Ar žinote, kaip nustatomas šių autobusų nuvažiuojamas atstumas? Viso buvo atlikti 2 testai. Autobusas turėjo važiuoti pirmyn 920 metrų, o paskui atgal tokį pat atstumą. Į vieną pusę važiuojant gavosi 60,2 kWh/100 km vidutinės sąnaudos, o važiuojant atgal 63,2 kWh/100 km. Tai vidutinės gaunasi 61,7 kWh/100 km. Žinoma, kad bandymai vyko geru oru, t.y. oro temperatūra buvo 19,8 C, o vėjo greitis tik 0,9 m/s. Dar lieka neaišku, ar čia su keleiviais… Akumuliatorių bus galima įkrauti iki 150 kW (DC) galia.

Garantija autobusui bus 200 000 km arba 2 metai (priklauso nuo to, kas sueis anksčiau), o akumuliatoriams- 7 metai. Visais remontais ir techniniais aptarnavimais rūpinsis įgaliotas atstovas UAB „Transeta‘‘ iš Druskininkų.

P.S. Įdomu tai, kad pati „Kautra“ yra šių autobusų atstovė. Štai ką rašo savo temsabus.lt tinklapyje- „UAB KAUTRA nuo 2004 metų yra įgaliotas TEMSA autobusų gamintojo atstovas Lietuvoje. UAB KAUTRA parduoda TEMSA autobusus, remontuoja ir tiekia atsargines dalis visiems TEMSA autobusams“. Tai kaip čia gaunasi? Pats sau perki savo atstovaujamus autobusus? Viešųjų pirkimų tikslas– užtikrinti, kad visos įmonės ar fiziniai asmenys turėtų lygias galimybes parduoti savo prekes, paslaugas ar darbus valstybei. O ar čia taip buvo padaryta…

Jums taip pat gali patikti

Tinklapio atnaujinimo darbai

Mercedes-Benz CLA elektromobilis

„Mercedes-Benz CLA“: naujosios kartos elektromobilis

Atnaujintas „Renault Megane E-Tech Electric“ modelis: daugiau galios ir inovacijų

Lexus RZ elektromobilis

Pasaulinė premjera: naujasis visiškai elektrinis 2025 m. „Lexus RZ“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *