Ar saugu su elektromobiliu patekti į eismo įvykį?
Daugelio mūsų pirma pažintis su elektromobiliais prasidėjo nuo „Nissan Leaf“. Esu girdėjęs ne vieną žmogų klausiant, kai atidarydavau „Leaf“ kapotą- „o, kiek čia daug vietos! Kažin kas būtų, jeigu atsitrenktų? Viskas susimaltų iki salono ir užsidegtų baterija dugne?“
Automobilių saugumą Europoje testuoja „Euro NCAP“. Pats pirmasis „Leaf“ jau yra gavęs 5 žvaigždutes. Štai Vokietijos motorinių transporto priemonių tikrinimo asociacija „DEKRA“ dar pernai atliko savus testus. Jie „lyfuką“ daužė didesniais greičiais ir norėjo pažiūrėti, ar elektromobilis po smarkaus smūgio neužsidegs, ir kaip greičiau išlaisvinti prispaustus žmones.
„Euro NCAP“ teste „Leaf“ trenkėsi į šoną 50 km/val. greičiu, o „DEKRA“ teste į stulpą jau 75 km/val. greičiu. Atkreipkite dėmesį, kad „Euro NCAP“ teste buvo naudojamas judantis deformuojamas barjeras, įvažiuojantis į stovintį automobilį, o Vokiečių teste elektromobilis pats slysta ir atsitrenkia į stulpą.


Kaip matote, tai testo rezultatai baisoki. Bet, kaip teigia ekspertai, tai „Leaf“ yra beveik toks pat saugus kaip ir įprastas automobilis. Nesvarbu, ar tai bus elektromobilis, ar įprastas automobilis- po tokio smūgio tikimybė išgyventi lieka labai labai maža. „Avarijos metu elektrinių transporto priemonių aukštos įtampos sistema buvo patikimai išjungta. Nepaisant to, kad akumuliatorius buvo labai deformuotas, gaisras neįsiplieskė“- pasakojo „DEKRA“ avarijos tyrėjas Markusas Egelhaafas. Žemiau esančioje nuotraukoje galite pamatyti, kaip atrodo aukštos įtampos akumuliatorius po tokio smūgio.

Kitame teste buvo sudaužytas dar vienas „Leaf“. Jame automobilis trenkiasi priekiu į stulpą važiuodamas 84 km/val. greičiu. Kaip ir šoniniame smūgyje, taip ir šiame- vaizdas bauginantis.

Vienas iš pagrindinių šio projekto tikslų buvo pažiūrėti, kaip gelbėtojams reikėtų optimaliausiai organizuoti žmonių gelbėjimo darbus ir ar pasiteisins jų jau turima gelbėjimo įranga. Taip pat buvo tikrinama, kokia situacija yra su 12V akumuliatoriumi. Ar jis atsijungia, ar ne. Iš 4 testų 3 kartus akumuliatorius neatsijungė. Tai nėra blogai, nes po avarijos bus galima atidaryti elektrinius langus ir pnš.
Bet pagrindinis dėmesys buvo skiriamas aukštos įtampos akumuliatoriui. Buvo norima pažiūrėti, ar po tokių smūgių jis neužsidegs. Ir neužsidegė. Apie elektromobilių gaisrus galite paskaityti trumpame mano straipsnelyje Facebook’e. Tada akumuliatorius buvo uždegtas priverstinai. Jeigu dar nežinote, tai užgesinti užsidegusį akumuliatorių yra pakankamai sunku. Vis bandoma rasti naujų būdų, kaip užgesinti ugnį greičiau ir efektyviau. Kaip tik ugniagesiai šio bandymo metu išbandė naują gesinimo sistemą – gesinimo žvakę (ją galite pamatyti viename iš žemiau esančių video nuo maždaug 1min. 10sek.) Jeigu užsidega akumuliatoriaus sekcijos, ugniagesiai gali įkišti šį įtaisą tiesiai į akumuliatoriaus korpusą. „Tai reiškia, kad gaisras gesinamas akumuliatoriaus viduje, neleidžiant ugniai plisti į kitus akumuliatoriaus elementus“, – sako „DEKRA“ avarijos tyrėjas Markusas Egelhaafas. „Panašu, kad šis metodas suteikia potencialo, tačiau reikia tolesnių tyrimų, kad būtų galima nustatyti, kiek jis iš tikrųjų veiksmingas“.
Testai testais, bet realybė būna kitokia. Ne visi automobiliai tvarkingi. O kiek dar iš Amerikos atvežtų ir surinktų iš 2 ar 3 dalių… Kad testuose neužsidegė, tai nereiškia, kad ir gyvenime neužsidegs.