„Mitsubishi Motors” po kelių metų tylos Europos rinkoje sugrįžta garsiai – su pirmuoju visiškai elektriniu SUV savo modernioje istorijoje. Naujasis „Eclipse Cross EV” žymi svarbų lūžį Japonijos gamintojo strategijoje: tai ne tik naujas modelis, bet ir simbolis, kad „Mitsubishi” rimtai žengia į elektromobilių epochą.

Modelis kurtas specialiai Europai ir taps vienu svarbiausių žaidėjų konkurencingiausiame segmente – kompaktiškų elektrinių SUV klasėje, kurioje jau karaliauja „Volkswagen ID.4″, „Hyundai Kona Electric” ar „Peugeot e-3008″. Naujos kartos „Eclipse Cross“ yra pirmasis „Mitsubishi Motors“ akumuliatorinis elektrinis automobilis nuo novatoriškojo „i-MiEV“ – pirmojo pasaulyje elektromobilio, pradėto serijinės gamybos – ir skirtas šeimoms, trokštančioms ir komforto, ir nuotykių.
Ilgas nuotolis ir išmanios technologijos
Pagrindinis naujojo „Eclipse Cross” kozirių – 87 kWh talpos baterija, leidžianti nuvažiuoti iki 635 km pagal WLTP standartą. Tai vienas didžiausių rodiklių klasėje, todėl automobilis tinkamas tiek kasdieniam važiavimui, tiek ilgesnėms kelionėms be nuolatinės įkrovimo baimės. 2026 m. planuojama ir pigesnė, vidutinės talpos versija.
„Mitsubishi” naujokas sukurtas ant AmpR Medium platformos, kurią kartu plėtoja „Renault-Nissan-Mitsubishi” aljansas. Ši architektūra sukurta specialiai elektromobiliams – ji suteikia žemą svorio centrą, daugiau vietos salone ir optimalų svorio paskirstymą.
Automobilį varo sinchroninis variklis (EESM), generuojantis 160 kW galią ir 300 Nm sukimo momentą. Gamintojas žada 0–100 km/h įsibėgėjimą per 7,9 sekundės ir maksimalų 170 km/h greitį.
Kartu su regeneraciniu stabdymu, šilumos siurbliu ir pažangia baterijos aušinimo sistema „Eclipse Cross” užtikrina efektyvumą įvairiomis klimato sąlygomis. Lėtasis įkrovimas- iki 22 kW, o greitojo įkrovimo stotelėse – iki 150 kW DC galia, leidžiančia bateriją įkrauti iki 80 % maždaug per pusvalandį.
Dizainas: nuo drąsos iki efektyvumo
Išvaizda – dar viena stiprioji pusė. Naujoji karta perima „Mitsubishi” dizaino filosofiją „Dynamic Shield”, kuri derina tvirtumą ir eleganciją. Atnaujintas šešiakampis priekinis grillis, pilnai LED žibintai ir aerodinaminės detalės kuria solidų, bet modernų įvaizdį.

Gamintojas itin daug dėmesio skyrė oro pasipriešinimui – aktyvios oro sklendės, uždengtas dugnas ir įtraukiamos durų rankenos mažina oro pasipriešinimą bei prailgina ridą. Ratų dydis – 19 arba 20 colių, o kėbulo spalvų paletėje – penki tonai, tarp jų ir naujasis „Volcanic Grey”.
Salone dominuoja minimalizmas ir technologijos. Didelis 12 colių vertikalus ekranas tapo centrinės konsolės ašimi, o panoraminis elektrochrominis stiklinis stogas suteikia salone erdvės ir šviesos pojūtį. LED apšvietimą galima reguliuoti net 48 spalvomis – nuo ramios mėlynos iki sportiškai raudonos.
Bagažo talpa – 545 litrai, o nulenkiant galines sėdynes – net iki 1670 litrų, todėl automobilis išlieka praktiškas šeimos poreikiams.
Skaitmenizacija
Vienas svarbiausių „Eclipse Cross EV” privalumų – „Google built-in” sistema. Vairuotojai gauna pilnai integruotą „Google Maps”, „Google Assistant” ir „Google Play” aplinką be papildomų telefonų jungčių. Be to, palaikomos ir Apple CarPlay bei Android Auto funkcijos.
Automobilio valdymas tęsiasi ir už borto – „Mitsubishi Motors” mobilioji programėlė leidžia patikrinti įkrovimo būseną, įjungti šildymą ar vėsinimą, bei valdyti kai kurias funkcijas nuotoliniu būdu. Programinės įrangos atnaujinimai („over-the-air”) atliekami automatiškai, be apsilankymų servise.
Už garso kokybę atsakinga „Harman Kardon Premium Audio” sistema su 10 garsiakalbių ir 410 W galia – garsas čia artimas koncertinei patirčiai.
Saugumas – aukščiausi standartai
„Eclipse Cross EV” komplektuojamas su iki 20 pažangių pagalbos vairuotojui sistemų (ADAS). Tarp jų – MI-PILOT pusiau autonominis režimas, jungiantis adaptyvią kruizo kontrolę ir juostos palaikymą. Automobilis gali automatiškai sustoti ir vėl pajudėti spūstyse, palaikyti tinkamą atstumą ir važiuoti centre juostos.
Papildomai siūloma:
- Avarinio stabdymo sistema priekyje ir gale
- Aklosios zonos stebėjimas
- Eismo juostos palaikymas
- 360° vaizdo kamera
- Vairuotojo dėmesio stebėjimas
- Automatinės tolimosios šviesos
Saugumo srityje „Mitsubishi” išsiskiria ir naujovėmis, pritaikytomis elektromobiliams – pavyzdžiui, integruota baterijos atjungimo sistema po smūgio bei „Fireman Access” jungtis, leidžianti ugniagesiams tiesiogiai užlieti bateriją vandeniu avarijos atveju.

Pasitikėjimas patirtimi
„Mitsubishi” naujajam „Eclipse Cross” suteikia 8 metų arba 160 000 km garantiją – trejais metais ilgesnę nei įprasta gamintojo politika. Tai signalas, kad gamintojas tiki savo naujos kartos technologijomis ir siekia užtikrinti klientų pasitikėjimą.
Išvados: „Mitsubishi” grįžta į kovą
Naujasis „Eclipse Cross EV” – tai ženklas, kad „Mitsubishi” ne tik grįžta į Europos rinką, bet ir daro tai su ambicija. Drąsus dizainas, įspūdingas nuotolis ir išmanios technologijos leidžia šiam modeliui rimtai konkuruoti su įsitvirtinusiais vardais.
Jei pirmasis įspūdis neapgauna, šis elektromobilis gali tapti vienu įdomiausių debiutantų 2025-ųjų pabaigoje – o gal ir nauju japonų renesanso simboliu Europos keliuose.













