Kai 2010 metais „Nissan LEAF“ išriedėjo į kelius, jis buvo daugiau nei tik automobilis – tai buvo drąsus pareiškimas, kad elektromobiliai yra ne tik ateities, bet ir dabarties dalis. Dabar, po daugiau nei dešimtmečio pionieriškų pastangų ir beveik 700 000 parduotų vienetų visame pasaulyje, „Nissan“ pristato trečiosios kartos „LEAF“. Tai ne tik atnaujintas modelis, tai – ilgametės patirties, inžinerinės išmonės ir „Nissan“ įsipareigojimo tvariam mobilumui rezultatas, transformuotas į šeimai tinkamą elektromobilį-krosoverį, kuris žada tapti tikru kasdienių kelionių partneriu.
Nuo vizijos iki realybės: tobulėjimo kelias
Pirmosios kartos „LEAF“ atvėrė duris elektromobiliams plačiajai visuomenei. Jis įrodė, kad elektra varomi automobiliai gali būti patikimi, praktiški ir prieinami. Antroji karta patobulino šias savybes, pasiūlydama didesnį nuvažiuojamą atstumą ir patrauklesnį dizainą. O dabar, trečioji karta, gimusi iš 28 milijardų kilometrų realaus pasaulio patirties, peržengia visas ribas ir siūlo tai, ko vartotojai tikisi iš modernaus elektromobilio – ir dar daugiau.
„Nissan“ prezidentas ir generalinis direktorius Ivanas Espinosa teisingai pastebi: „Originalus LEAF padėjo populiarinti elektromobilius, o ši trečioji karta kviečia vartotojus priimti elektromobilio gyvenimo būdą su daugybe įtikinamų funkcijų.“ Ir iš tiesų, naujasis „LEAF“ yra sukurtas taip, kad elektromobilio nuosavybė taptų ne tik ekologišku pasirinkimu, bet ir lengva, malonia bei praturtinančia patirtimi.

Dizainas: „nesenstantis Japonijos futurizmas“ kelyje
Iš pirmo žvilgsnio, naujasis „LEAF“ demonstruoja „Nissan“ „Nesenstančio Japonijos Futurizmo“ dizaino filosofiją. Jis nebėra tik paprastas hečbekas – tai elegantiškas, drąsus ir apgalvotai suprojektuotas krosoveris. Patrauklios linijos, dinamiškas siluetas ir naujas išorės stilius sukuria vizualiai patrauklų automobilį, kuris puikiai atrodys tiek miesto gatvėse, tiek užmiestyje. Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) siekiantis 0,26 (Europoje – 0,25) liudija apie kruopštų inžinierių darbą siekiant maksimalaus efektyvumo.
Technologijos, kurios palengvina gyvenimą
Po patrauklia išore slepiasi gausybė inovatyvių technologijų. Naujasis „LEAF“ pristato „Nissan“ naujovę – 3-in-1 jėgos pavarą, integruojančią variklį, inverterį ir reduktorių į kompaktišką mazgą. Tai užtikrina ne tik efektyvumą, bet ir taupo erdvę.
Vienas iš didžiausių patobulinimų – tai naujas akumuliatorių pasirinkimas. Be standartinio 52 kWh akumuliatoriaus, dabar galima rinktis ir didesnį, 75 kWh talpos akumuliatorių. Tai tiesiogiai atsiliepia į svarbiausią elektromobilio savininkų poreikį – nuvažiuojamą atstumą. Nors tikslūs skaičiai Europai dar bus patvirtinti arčiau pardavimo pradžios, JAV EPA vertinimas rodo įspūdingą iki 303 mylių (apie 488 km) atstumą, o Japonijoje ir Europoje žadama nuvažiuoti virš 600 km. Tai yra esminis privalumas, leidžiantis drąsiai leistis į ilgesnes keliones be įkrovimo baimės.

Įkrovimo greitis: mažiau laukimo, daugiau kelionės
Įkrovimas tapo patogesnis ir efektyvesnis. JAV rinkai bus siūlomas NACS (North American Charging Standard) prievadas su „Plug and Charge“ funkcionalumu, o Europa gaus CCS jungtį, užtikrinančią platų suderinamumą su greitojo įkrovimo stotelėmis.
Nors tikslus įkrovimo greitis nuo 10% iki 80% su 150 kW DC greituoju įkrovikliu 25 laipsnių Celsijaus aplinkos temperatūroje bus patikslintas artėjant pardavimų pradžiai, tikimasi, kad jis bus gerokai patobulintas, lyginant su ankstesnėmis kartomis. Tai reiškia trumpesnes prastovas įkrovimo stotelėse ir daugiau laiko kelyje, leidžiant vairuotojams efektyviai planuoti savo keliones.
Maksimalus greitis – 160 km/h ir sukimo momentas iki 355 Nm (su 160 kW galios varikliu) – užtikrina jautrų, sklandų ir užtikrintą našumą, kuris nustebins net ir patyrusius vairuotojus.
Daugiau nei tik transporto priemonė: „Vehicle-to-Everything“ (V2X) technologijos
„Nissan LEAF“ visada buvo žinomas dėl savo pažangių funkcijų, o naujoji karta pakelia tai į naują lygį su „Vehicle-to-Home“ (V2H) ir „Vehicle-to-Grid“ (V2G) technologijomis. Tai reiškia, kad jūsų „LEAF“ gali tapti ne tik transporto priemone, bet ir mobiliu energijos šaltiniu.
„V2H“ funkcionalumas leidžia naudoti automobilio baterijoje sukauptą energiją namų elektros prietaisams maitinti ar įkrauti kitus įrenginius. Tai ypač patogu nutrūkus elektros tiekimui ar norint sumažinti priklausomybę nuo tinklo piko metu. O Europos rinkai skirtuose modeliuose integruotas „V2G“ suderinamumas leidžia ateityje siųsti energiją atgal į elektros tinklą. Tai ne tik padės vartotojams sumažinti energijos sąnaudas, bet ir prisidės prie stabilesnės ir tvaresnės energijos sistemos kūrimo. „LEAF“ tampa aktyviu energijos ekosistemos dalyviu.
Patogumas ir komfortas kiekvienai kelionei
Be technologinių naujovių, naujasis „LEAF“ išlaiko savo poziciją kaip šeimai tinkamas krosoveris. Patobulinta pakaba – nepriklausoma „MacPherson“ priekyje ir nepriklausoma daugiasvirtė gale – užtikrina dar komfortiškesnį važiavimą. Viduje tikimasi patogesnių sėdynių, naujesnės informacinės ir pramoginės sistemos bei geresnės garso izoliacijos, kurios padės kelionėms tapti dar malonesnėmis.

Gamyba ir prieinamumas
Visiškai naujas „Nissan LEAF“ bus surenkamas dviejose pagrindinėse gamyklose: Točigi, Japonijoje, ir „Nissan“ moderniausioje gamybos įmonėje Sanderlande, šiaurės rytų Anglijoje. Tai užtikrina aukščiausius kokybės standartus ir efektyvų gamybos procesą.
„LEAF“ pasieks JAV prekybos centrus jau šį rudenį, o vėliau ir kitus regionus. Išsamesnė informacija apie kainodarą kiekvienoje rinkoje bus pateikta artėjant pardavimo pradžiai.
Išvada: ateities mobilumas, pasiekiamas jau dabar
Trečiosios kartos „Nissan LEAF“ yra daugiau nei tik elektromobilis – tai mobilumo ateities vizijos įgyvendinimas. Jis sujungia ilgametę patirtį, pažangiausias technologijas, funkcionalų dizainą ir įsipareigojimą tvarumui. Nuo patogumo kasdieniame vairavime iki galimybės tapti aktyviu energijos tinklo dalyviu, naujasis „LEAF“ siūlo viską, ko reikia, kad elektromobilio nuosavybė būtų ne tik lengva, bet ir naudinga.