Kokie elektromobiliai pasirodys 2021-aisiais?
Kiekvienais metais rinkoje atsiranda vis daugiau elektromobilių, iš kurių galime rinktis. Vieni laukia didesnių, kiti toliau nuvažiuojančių viena įkrova, treti greitesnių ir pnš. O kokius galime tikėtis išvysti šiais metais? Šia tema kaip tik trumpai ir parašysiu. Pagrinde orientuosiuosi tik į tuos, kurie turi galimybę pasirodyti Lietuvoje ar Europoje. Tik pačioje pabaigoje rasite keletą modelių, kurie laukiami Amerikos rinkoje arba yra „supercarai“.
Pradėkime nuo „Audi“. Šį „GT“ mačiau dar Ženevos automobilių parodoje 2019-ais metais. Jis bus kaip atsakas „Porsche Taycan“ ir „Tesla Model S“. Dar nėra visiškai aišku, kaip atrodys „GT“, bet manoma, kad turėtų labai mažai skirtis nuo koncepcinio modelio. Galėtų taip ir būti, nes parodoje matytas modelis atrodo labai veržliai ir „kietai“. Jau yra pastebėti bandomieji modeliai su kamufliažine danga, bet ji taip „raibuliuoja“, kad sunku suprasti, kas ir kur yra. Iš techninės pusės „Audi“ nemažai mazgų dalinsis su „Porsche Taycan“. Pagrindiniai techniniai duomenys: akumuliatoriaus talpa 93.4 kWh (bendra), 4 varomieji ratai, variklių galia 434 kW, 0-100 km per 3.5 s., bekontaktis įkrovimas („Audi Wireless Charging“), 800 voltų sistema, nuvažiuojamas atstumas apie 400 km (pagal WLTP). Užsakyti turėtų būti galima jau nuo šių metų pavasario.

N. Jakimavičiaus nuotr.
„Audi Q4 e-tron“
„Audi Q4 e-tron“ taip pat buvo demonstruotas Ženevos automobilių parodoje 2019-ais metais. Jis bus mažasis „Audi E-tron“ elektrinio visureigio brolis. Jeigu lygintume su „Q5“, tai jis bus truputį platesnis ir trumpesnis. Jame rasime du 225 kW galios elektros variklius ir visų varančiųjų ratų „quattro“ pavarą. Iki 100 km/h įsibėgės per 6,3 sekundės. 82 kWh akumuliatorius leis nuvažiuoti apie 450 km (pagal WLTP). „Audi Q4 e-tron“ turės modulinę MEB elektromobilių platformą, kuri bus naudojama visiems „VW“ grupės elektromobiliams. Bus ir „Audi Q4 Sportback e-tron“ versija. Šie abu kompaktiški miesto visureigiai bus pradėti gaminti šiais metais.

N. Jakimavičiaus nuotr.
„BMW i4“
Kadangi praėjusių metų Ženevos automobilių paroda buvo atšaukta dėl viruso, tai „BMW“ šį konceptą pristatė virtualiai kovo trečią dieną. Jeigu tai ne reklaminis triukas, tai šis modelis įtiks visiems, kuriems reikia nemažo nuvažiuojamo atstumo. Šis „BMW“ viena įkrova galės nuvažiuoti net 600 km (pagal WLTP). Kaip sakė „BMW“ vadovas, tai klientai galės gauti tai, dėl ko iki šiol rinkdavosi šios markės automobilius- gražų dizainą, dinamišką vairavimą, patogumą ir t.t. Pristatant buvo sakoma, kad tai „BMW Concept i4“, o ne „i4“. Greičiausiai, kad to concept žodžio nebeliks, kai jau bus paruoštas gamybai. O gaminamas bus Miunchene. Liepos pabaigoje šioje gamykloje 6 savaitėms bus sustabdyta visų automobilių gamyba, nes reikės pritaikyti reikiamą įrangą šiam naujam elektromobiliui gaminti. Po gamyklos atnaujinimo nuo konvejerio nuriedės tiek benzininiai/dyzeliniai, tiek ir hibridiniai/visiškai elektriniai „BMW“. Šis elektromobilis ne tik nuvažiuos pakankamai toli viena įkrova, bet ir bus galingas- turės 530 AG variklį.

„BMW iX“
Seniau parodytas „BMW Vision iNEXT“ dabar virsta į „BMW iX“. „BMW iX“ bus gaminamas „BMW“ gamykloje Dingolfinge nuo 2021 m. antrosios pusės.
Nuvažiuojamas atstumas bus daugiau kaip 600 km (pagal WLTP). Du elektriniai varikliai išvystys daugiau kaip 500 AG. Turės visų varančiųjų ratų pavarą. Nuo 0 iki 100 km/h įsibėgės per mažiau nei penkias sekundes. DC įkrovimo galia net iki 200 kW. AC- 11 kW. Prieš porą metų dar galėjo atrodyti, kad „BMW“ nespėjo į elektromobilizmo traukinį. Bet dabar, mano manymu, nėra nieko panašaus.

„BMW iX3“
Tai pirmasis visiškai elektrinis padidinto pravažumo „BMW“ elektromobilis. Elektros variklio galia 210 kW. Akumuliatorius 80 kWh. Nuvažiuojamas atstumas apie 460 km (pagal WLTP). Iki 100 km/h įsibėgėja per 6.8 s. Greitais DC krovimas 150 kW. Lėtasis AC iki 11 kW. Lietuvoje turėtų būti galima užsisakyti nuo liepos mėnesio vidurio.

„Ford Mustang Mach-E“
Šį modeliuką Amerikoje įsigyti buvo galima jau praėjusiais metais, o į Europą atkeliaus šiemet. Bus galima rinktis iš 75,7 kWh akumuliatoriaus arba 98,7 kWh talpos akumuliatoriaus. Su pastaruoju bus galima nuvažiuoti apie 600 km (pagal WLTP). Taip pat galėsite rinktis galinius arba visus varančiuosius ratus. Bus ir galingesnė versija „Mustang Mach-E GT“, kurios varikliai generuos 465 AG. Tai leis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per mažiau nei 5 sekundes.

„Jaguar XJ Electric“
Jau netrukus turėtume sužinoti apie naują prabangų elektrinį sedaną „XJ“. Kiek žinau, tai šis naujas modelis naudos tą pačią platformą, akumuliatorių ir elektrinius variklius iš ir „I-Pace“.
„Mercedes-Benz“ elektromobiliai
„Mersas“ išleis net keletą modelių. Štai kokie jie bus. Prabangus elektrinis sedanas EQS turėtų pasirodyti 2021 m. pirmąjį pusmetį. „Rastatt“ mieste esančioje gamykloje bus pradėtas gaminti pirmasis elektra varomas kompaktiškas visureigis „EQA“. Jo gamyba taip pat vyks ir Kinijoje. Visiškai elektrinio kompaktinio visureigio „EQB“ gamyba vyks Kečkemete (Vengrija) dar šiais metais. Elektrinio „EQE“, kuris atspindės verslo klasės sedaną, gamyba taip pat prasidės šiais metais. Kartu su pirmuoju elektriniu „EQC“ ir autobusiuku „EQV“ iš viso turėsite galimybę pasirinkti jau iš 6 elektrinių „mersų“.






Pagaliau „Nissan“ išleidžia kažką naujo. Po to, kai „Leaf“ tapo populiarus, toks jausmas, kad „Nissan“ užmigo ant laurų. Bet greičiausiai, kad laiku prabudo (: Su 90 kWh akumuliatoriumi bus galima nuvažiuoti apie 500 km (pagal WLTP). O su 65 kWh akumuliatoriumi apie 360 km (pagal WLTP).

„Subaru“ ir „Toyota“ elektromobiliai
Gruodžio 7 d. „Toyota“ pranešė, kad išleis vidutinio dydžio elektrinį visureigį, kuris bus gaminamas ant „e-TNGA“ platformos. Ant šios platformos bus gaminamas ir pirmasis „Subaru“ visureigis. Bet kol kas daugiau nėra žinių apie šiuos elektromobilius.

„Volvo XC40 Recharge“ yra pirmasis „Volvo“ elektromobilis. Akumuliatoriaus talpa 78 kWh (bendra), 75 kWh (prieinama). Nuvažiuos apie 400 km (pagal WLTP). Du elektriniai varikliai pasieks 300 kW galią. Visų varomųjų ratų pavara. DC (greitasis) įkrovimas- iki 150 kW.

„Citroën ë-C4“
Ši „C4“ hečbeko versija yra visiškai elektrinė. Ji varoma 134 AG elektros variklio ir 50 kWh akumuliatoriaus, kuriuos jau matėme „Peugeot e-2008“ ir „Peugeot e-208“. Nuvažiuojamas atstumas apie 350 km (pagal WLTP).

„Dacia Spring Electric Cargo“
„Dacia“ pirmąjį elektromobilį pristatė dar pernai. Kaip teigiama pranešime, tai bus pigiausias elektra varomas miesto automobilis Europoje. Jis galės pasigirti dar neregėtu erdvumu, paprastu ir patikimu elektriniu varikliu bei pakankamu nuvažiuojamu atstumu. Tai universalus ir praktiškas miesto automobilis. Neapsigaukite- jis nebus didelis. Jo ilgis- tik 3.73 m., plotis- 1.62 m., aukštis- 1.51m. O apsisukimo spindulys bus tik 4.8 m. Akumuliatoriau talpa yra 26.8 kWh. Elektrinio variklio galia- 33 kW (45 AG). Nuvažiuojamas atstumas (WLTP mišriu ciklu)- 225 km., o pagal WLTP miesto ciklą- 295 km. Kodėl tokie kuklūs duomenys? Ogi todėl, kad gamintojas atsižvelgė į atstumą, kurį vidutiniškai įveikia Europos gyventojai. Ir tai yra tik 31 kilometras per dieną. Bus galimybė įsijungti ir „Eco“ režimą, kuris apribos variklio galią iki 23 kW- tai leis nuvažiuoti iki 10 procentų ilgesnį atstumą. Bet greitis tada bus tik 100 km/h. Kita vertus, maksimalus greitis turėtų būti tik apie 125 km/h, o įsibėgėjimas iki 100 km/h tik per maždaug 15 sekundžių. Greitas įkrovimas iki 30 kW. Lėtas iki 7,4 kW.

„Lexus UX 300e“
„UX 300e“ yra pirmasis „Lexus“ elektromobilis. Ir sakyčiau, jeigu žvelgiant į techninius duomenis, šiaip sau toks. Kaip tokio dydžio elektromobiliui 52 kWh akumuliatorius, manau, yra mažokas. Nuvažiuojamas atstumas apie 300 km (pagal WLTP). Priekinius ratus varys 150 kW galios elektrinis variklis. Greitasis (DC) įkrovimas- tik 50 kW. O lėtasis (AC) tik 6.6 kW.

Bus galima rinktis iš 5 „Enyaq iV“ versijų: „Enyaq iV 50“. 55 kWh talpos aukštos įtampos akumuliatorius (52 kWh panaudojamos talpos). Variklio galia – 109 kW. Nuvažiuojamas atstumas – 340 km pagal WLTP. Varomoji ašis- galinė.
„Enyaq iV 60“. 62 kWh aukštos įtampos akumuliatorius (58 kWh panaudojamos talpos). Variklio galia – 132 kW. Nuvažiuojamas atstumas – 390 km pagal WLTP. Varomoji ašis- galinė.
„Enyaq iV 80“. 82 kWh talpos aukštos įtampos akumuliatorius (77 kWh panaudojamos talpos). Variklio galia – 150 kW. Nuvažiuojamas atstumas – 510 km pagal WLTP. Varomoji ašis- galinė.
„Enyaq iV 80X“. 82 kWh talpos aukštos įtampos akumuliatorius (77 kWh panaudojamos talpos). 2 variklių galia – 195 kW. Nuvažiuojamas atstumas – 460 km pagal WLTP. Visi varomieji ratai.
„Enyaq iV RS“. 82 kWh talpos aukštos įtampos akumuliatorius (77 kWh panaudojamos talpos). 2 variklių galia – 225 kW. Nuvažiuojamas atstumas – 460 km pagal WLTP. Visi varomieji ratai.
Lietuvoje jau galite pradėti rezervuoti. Kaina nuo 34 400 Eur.

„Cupra El-Born“
„Cupra“ yra sportinių „Seat“ automobilių prekinis ženklas. „Cupra el-Born“ yra tas pats elektromobilis, kurį mačiau 2019 metais Ženevos automobilių parodoje. Jis bus gaminamas ant tos pačios platformos kaip ir „Volkswagen ID.3“. Viena įkrova galės nuvažiuoti iki 500 km (pagal WLTP). Bus naudojamas savo itin efektyvus 77kWh akumuliatorius (bendra talpa 82kWh). Variklio galia- 150 kW. Greitasis (DC) įkrovimas- iki 125 kW. Lėtasis- iki 11 kW. Galiniai varomieji ratai.

„IONIQ 5“
„IONIQ“ yra atskiras „Hyundai“ prekės ženklas, kuris gamins tik elektromobilius. Šiais metais turėtų būti pristatytas pirmasis šios šeimos modelis- „IONIQ 5“. Jis bus renkamas ant „Electric-Global Modular Platform“ (E-GMP). Techninių duomenų daugiau nėra, belieka dar truputį lukterti.
„Polestar 2“
„Polestar 2“ yra vienas iš mano laukiamiausių elektromobilių. Du varikliai išvysto 408 AG. Visi varantys ratai ir apie 470 km (pagal WLTP) nuvažiuojamas atstumas. Argi ne puikus „Tesla Model 3“ konkurentas?

„Volkswagen ID.4“
„Volkswagen ID.4“ bus pirmasis elektrinis „VW“ miesto visureigis (SUV). Kaip ir kompaktinis „ID.3“, jis naudos MEB platformą. Pirmoji „ID.4“ versija bus varoma galiniais ratais, vėliau pasiūlys ir galingesnę visų varančiųjų ratų versiją. Priklausomai nuo komplektacijos, elektromobilis vienu įkrovimu galės įveikti iki 500 km atstumą.

O dabar labai trumpai apie Amerikietiškus modelius. Šiais metais turėtų pasirodyti naujokas tarp džipų- „Bollinger“. Akumuliatorius bus 120 kWh, o iki 100 km/h įsibėgės per 4.5 s. Dar nėra tiksliai žinoma, bet manoma, kad šiais metais „į trasą“ išeis ir „Ford F-150 Electric“. Vienas iš įdomesnių elektromobilių, kurie turėtų pasirodyti šiais metais- „Lucid Air“. Čia bus vienas iš rimčiausių „Tesla“ konkurentų. Praėjusiais metais „Lucid Motors“ gavo 1 milijardo JAV dolerių investiciją iš Saudo Arabijos. Dar vienas startuolis, kuris pirmą kart žengs į rinką- „Rivian R1T“. Tai nemažas džipas, kurį bus galima rinktis vieną iš trijų galimų akumuliatorių: 105 kWh, 135 kWh ir 180 kWh. Tarp „supercarų“- „Rimac C_Two“. Jis turės net 1900 AG. Pabaigai pasilikau atnaujintą „Tesla Model S“. Ji vadinsis „Model S Plaid“. Turės 1100 AG. Nuo 0-100 km/h- tik per 3.8 s. Nuvažiuojamas atstumas- apie 650 km (pagal WLTP).