„Ferrari“ naujasis visiškai elektrinis modelis „Elettrica“ žymi svarbų lūžį italų gamintojo istorijoje — tai pirmasis „Ferrari“, sukurtas nuo pat pradžių kaip EV (electric vehicle), o ne adaptuojant esamą konstrukciją. Jis atspindi markės strateginį įsipareigojimą judėti į daugiaenergijos (multi-energy) pasaulį, kuriame kartu egzistuoja vidaus degimo varikliai, hibridai ir elektrinės pavaros sistemos.
Strateginis fonas ir markės vizija
„Ferrari“ vadovai aiškiai nurodė: šis modelis nebus bandymas pasivyti elektrinio segmento konkurentus, bet išskirtinė jų interpretacija elektrifikacijos kontekste. Projektas buvo vystomas ilgą laiką — nuo hibridinių sprendimų, su kuriais „Ferrari“ eksperimentavo F1 srityje dar nuo 2009 m., iki turimų modelių: nuo 599 HY-KERS, per LaFerrari, per SF90 Stradale, 296 GTB, iki neseniai pristatytos 849 Testarossa koncepcijos.
Konstrukcija, medžiagos ir aplinkos poveikis
„Ferrari“ nurodo, kad važiuoklė ir kėbulo konstrukcija pagamintos iš 75 % perdirbto aliuminio, o tai padeda sumažinti CO₂ emisijas — apie 6,7 tonos CO₂ sutaupoma vienam automobiliui lyginant su tradiciniais sprendimais.
Baterija nėra tiesiog įdėta į automobilio apačią — ji integruota į struktūrą, todėl dalį apsaugos funkcijų perima pats korpusas. Apatinės plokštės, „sijų“ zonos bei moduliai suprojektuoti taip, kad veiktų kaip deformacinės zonos atsitrenkimo atveju.

Didžiausias iššūkis — svoris. Elektriniai komponentai (baterija, varikliai, keitikliai) sveria daugiau nei tradicinės dalys, tad inžinieriai turėjo subalansuoti medžiagas, integraciją ir konstrukcinius sprendimus, kad dinamika, manevringumas ir saugumas nepakistų.
Važiuoklė, geometrija ir dinaminiai sprendimai
Itin trumpas tarpas priekyje ir gale, vairuotojo pozicija arti priekinės ašies – viskas tam, kad automobilis elgtųsi instinktyviai, kaip „Ferrari“ turi elgtis.
Didžiausias inžinerinis sprendimas gale — pirmą kartą „Ferrari“ panaudojo atskirą subrėmą (subframe). Jis skirtas sumažinti triukšmą ir vibracijas perduodamas į saloną, bet tuo pačiu išlaikyti standumą, būtinas sportinei dinamikai. Subrėmas sujungtas su korpusu per specialias tvirtinimo zonų konstrukcijas, leidžiančias atskirai aptarnauti bateriją, ašis ir elementus.
Trečios kartos 48 V aktyvioji pakaba (plėtojama nuo Purosangue ir F80) pritaikyta elektrinės konfigūracijos ypatumams: judesio reguliavimas, kūno sukimasis, vertikalios jėgos — visa tai valdoma itin tiksliai, siekiant komforto ir kontrolės balanso.
Elektrinės ašys, varikliai ir energetika
„Ferrari Elettrica“ turės dvi elektrines ašis — priekinę ir galinę — su sinchroniniais varikliais su nuolatiniais magnetais ir Halbach rotoriais. Visi komponentai (varikliai, keitikliai, perdavimo mechanizmai) sukurti „Ferrari“.
Priekinė ašis:
- Generuoja 210 kW (282 AG).
- Priekinė ašis gali būti atjungta bet kuriuo greičiu, taip automobilį paverčiant galiniais varomais ratais, kai tai efektyviau.
- Galingumo tankis ~3,23 kW/kg, efektyvumas ~93 % esant maksimumui.
- Keitiklis integruotas į ašį, sveria ~9 kg.
Galinė ašis:
- Galia: 620 kW (apie 831 AG)
- Galybės tankis: ~4,8 kW/kg, efektyvumas ~93 %.
- Varikliai gali suktis iki ~25 500 rpm.
Visas energijos valdymas, traukos kontrolė, ašių sinchronizacija ir kiti aspektai valdoma per pažangų valdymo bloką, kuris atnaujina duomenis 200 kartų per sekundę.

Baterija, energija, įkrovimas
„Ferrari Elettrica“ baterija:
- Talpa: 122 kWh
- Energijos tankis: ~195 Wh/kg — vienas aukščiausių rodiklių tarp serijinių EV.
- Celės energijos tankis modulio viduje: ~305 Wh/kg.
- Įtampos sistema: ~800–880 V architektūra.
- Greitasis įkrovimas: iki ~350 kW.
- Aušinimo sistema sujungta su automobilio pagrindine aušinimo sistema, siekiant vienodai paskirstyti šilumą.
Dinamiškumas, režimai, garsas
Vairavimo režimai:
- Range — taupymo režimas, kuriame automobilis veikia optimaliai ilgiausiam nuvažiuojamam atstumui.
- Tour — subalansuotas režimas kasdieniam naudojimui.
- Performance — sportinis režimas, leidžiantis maksimaliai panaudoti galias ir dinamiką.
Garsas:
„Ferrari“ nusprendė nekartoti vidaus degimo variklio garso imitacijų. Vietoje to, vibracijos iš važiavimo komponentų perduodamos į garsą — sensorius (akselerometras) fiksuoja mechaninius virpesius, kurie transformuojami ir sustiprinami bei įgarsinami salone. Taip sukuriamas autentiškas garso potyris, atitinkantis akseleratoriaus pedalo veiksmus.
Salone tylu, kai automobilis važiuoja lengvai, o garsas išsiveržia tik sportinio režimo metu, kad suteiktų emociją ir grįžtamąjį ryšį su vairuotoju.
Techniniai parametrai
Pagal paskelbtus duomenis:
- 0–100 km/h įsibėgėjimas: ~2,5 sek.
- Maksimalus greitis: ~310 km/h.
- Galia „boost“ režimu: daugiau nei 1000 AG.
- Važiavimo nuotolis (WLTP): > 530 km (apie 329 mylių).
- Išmatavimai: ratų bazė ~2960 mm, svorio pasiskirstymas ~47 % priekyje / 53 % gale.
- Svoris: apytiksliai 2300 kg (šioje klasėje tai iššūkis).
Šie rodikliai — labai ambicingi, ypač atsižvelgiant į tai, kad tai pirmasis visiškai elektrinis „Ferrari“.
Išvados
„Ferrari Elettrica“ – ne tik technologinis modelis, bet simbolis: „Ferrari“ nori parodyti, kad gali būti elektromobilių pasaulio dalimi nepraradusi tapatybės, o sustiprėjusi. Elektrifikacija neturi būti kompromisas — ji gali būti evoliucija, jeigu į ją žiūrima su drąsa, ambicija ir pagarba markės vertybėms.
