Elektromobilių rinka nestovi vietoje, o jos greitį diktuoja tokie prekių ženklai kaip „Polestar“. Švedijos gamintojas, pasižymintis skandinavišku minimalizmu ir aukščiausios klasės technologijomis, dar kartą stulbina pristatydamas „Polestar 5“ – elektrinį didžiojo turo (angl. „grand tourer“) sedaną. Tai ne tik dar vienas elektromobilis, o „Precept“ koncepcinio modelio įgyvendinimas ir aiškus pareiškimas, kad prabanga ir tvarios inovacijos gali eiti ranka rankon.
Dizainas, kuris kvėpuoja aerodinamika
Nuo pat pirmo žvilgsnio, „Polestar 5“ įspūdį palieka savo futuristiniu, bet elegantišku dizainu. Ilgas, žemas siluetas, raumeningos proporcijos ir ypač siauri LED žibintai sukuria dinamišką ir sportišką įvaizdį. Svarbiausia – tai ne tik estetika, bet ir funkcionalumas. Automobilio kėbulas, pagamintas ant naujos, lengvos ir standžios aliuminio platformos, yra sukurtas maksimaliam aerodinaminiam efektyvumui.

Vienas iš labiausiai išsiskiriančių elementų – galinis stiklas, kurio tiesiog nėra. Vietoje jo naudojama galinio vaizdo kamera, kuri perduoda vaizdą į veidrodėlį, taip gerindama oro srautą ir mažindama energijos sąnaudas. Tai ne tik inovatyvus, bet ir drąsus sprendimas, atspindintis „Polestar“ atsidavimą ateities technologijoms.
Galia, kuri priverčia nusišypsoti
Po sportišku kėbulu slepiasi tikras galiūnų duetas. „Polestar 5“ versijoje su dviem elektros varikliais generuoja įspūdingą 884 arklio galių (650 kW) galią ir 1015 Nm sukimo momentą. Šie skaičiai leidžia automobiliui nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti vos per 3,2 sekundės.

Varikliai maitinami talpiu, 106 kWh akumuliatoriumi, kuris leidžia nuvažiuoti iki 565 km (pagal WLTP standartą). Tačiau „Polestar“ nestoja ties vienu parametru – jie taip pat optimizavo automobilio įkrovimo greitį. Dėka 800 V elektros architektūros, „Polestar 5“ palaiko iki 350 kW greitąjį DC įkrovimą, o tai leidžia įkrauti bateriją nuo 10% iki 80% vos per 22 minutes.
Prabangus ir tvarus interjeras
Salone „Polestar 5“ siekia sujungti prabangą ir tvarumą. Medžiagos parenkamos atidžiai, siekiant mažinti anglies pėdsaką. Kaip ir išorė, interjeras pasižymi minimalistinėmis linijomis, bet neaukoja funkcionalumo. Valdymas vyksta per didelį, intuityvų 15 colių centrinį ekraną, kuris veikia su „Android Automotive OS“ operacine sistema ir siūlo tokias funkcijas kaip „Google Maps“ ir „Google Assistant“.

Automobilio salone juntamas erdvės pojūtis, o didelis panoraminis stiklinis stogas tik dar labiau sustiprina šį įspūdį. Sportinės sėdynės užtikrina komfortą ir puikų atramą net ir ilgose kelionėse.
Kaina ir rinkos perspektyvos
Nors „Polestar 5“ yra galingas ir prabangus, tai atsispindi ir jo kaina. Pagrindinio modelio kaina Europoje prasideda nuo maždaug 119 900 eurų, o „Performance“ versija kainuos dar brangiau. Tai rodo, kad šis modelis taikosi į prabangos segmento lyderius, tokius kaip „Porsche Taycan“ ar „Audi e-tron GT“.














